Jeg burde bare latt henne skrike.

Ei dame kommer plutselig bort og begynner å regelrett hyle til han jeg står sammen med. Jeg kjenner han ikke spesielt godt, men fordi han ikke svarer, og fordi beskyldningene er helt hinsides, så forsvarer jeg ham.

Hun må slutte å rope, og slutte si at hun skal ringe politiet på videocall, så jeg ber henne ta seg sammen, du var nitten, da er du faktisk gammel nok til å kunne bestemme over deg selv, og han broren din, han velger selv hva han har putta i seg, det er ikke han her sin skyld.

Den unge dama roer seg, men begynner å sirkler rundt oss samtidig som hun snakker i telefonen. Jeg går bort til henne.

Hun sier han har stjålet trehundretusen, fra broren hennes. At hun inviterte ham med på hyttetur med familien, og at den to-og-seksti år gamle bestemora hennes også drakk av den soppgryta. At broren ikke lenger er den samme.

Jeg sa beklager, de folka der borte er farlige, jeg forsvarer dem alltid.

Det burde du ikke, sa hun.

Jo, det burde jeg.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg